Прес-центр Про філію Послуги і тарифи Довідка Ресурси Оплата
Новини поштою

Питання абонентів

Харківська філія ПАТ "Укртелеком" проводить активну роботу зі споживачами - кожного місяця відбуваються "гарячі телефонні лінії", відповіді на запитання харків’ян публікуються у пресі, відповідну рубрику створено на власному сайті філії. Ще одним кроком на цьому шляху стала проведена 10.12.2004 на "Радіо Слобожанщини" програма "Собеседник". Протягом 30 хвилин на питання радіослухачів у прямому ефірі відповідала заступник директора Харківської філії ПАТ "Укртелеком" з питань маркетингу та продажу послуг Наталія Григорівна Зима. Про те, що програма відбудеться, харків’ян було повідомлено заздалегідь - протягом тижня співробітники "Радіо Слобожанщини" занотовували питання для наступної програми. Але й цього дня дзвінків було досить багато - телефон у радіостудії не замовкав. Найбільше харків’яни хотіли дізнатися про те, як активно ведуться роботи з телефонізації і цифровізації регіону.


Питання: Протягом якого часу планується перевести все місто на цифрові АТС? І скільки вже триває цей процес?

Відповідь: Заміна АТС у місті Харкові проводиться в рамках проекту цифровізації першої столиці. Нагадаю, що відповідний контракт між Харківською філією ПАТ "Укртелеком" і СП "Мкм-телеком-лтд" був підписаний у вересні минулого року. Тим самим був зроблений важливий крок на шляху до надання вітчизняним споживачам послуг зв'язку, що відповідають найсучаснішим світовим стандартам. Умови контракту мають на увазі повну заміну сегмента застарілих аналогових АТС на сучасні цифрові станції. Процес заміни устаткування йде вже не перший рік. Підписання контракту стало новим потужним імпульсом до здійснення робіт із цифровізації телефонних мереж Харкова. Проект цифровізації розрахований на 5 років. Те, що зараз відбувається на телефонній мережі Харкова, - краще підтвердження успішної реалізації цього проекту на практиці. Роботи, проведені Харківською філією в цей час, відносяться до першого етапу проекту, що передбачає переключення АТС-776, АТС-772/770, АТС-33, АТС-744, АТС-23/20, АТС-66, АТС-26, АТС-27/28, АТС-21, АТС-32/30 на цифрове обладнання. На першому етапі побудована нова потужна опорно-транзитна станція (ОПТС-2), широко розвивається мультисервісна транспортна мережа, мережі передачі даних й інше. Загальна абонентська ємність установленого обладнання становить 106 183 номери.

 



Питання: У сьогоднішньому світі телекомунікацій все більшого значення набуває фактор співіснування стандартних і нових технологій. Розкажіть, будь ласка, що в цьому напрямку робиться в Харківській філії?

 

Відповідь: Дійсно, така ситуація є основною для мереж наступного покоління. Найбільш економічно ефективним, а також найбільш швидким способом впровадження нових мультисервісних послуг майбутнього, виявилося застосування для цих цілей широко розповсюджених мереж доступу на основі мідної пари для кінцевого користувача. Нові технологічні рішення дозволяють операторам максимально повно використати можливості своїх мереж, розширювати спектр надаваних послуг, підвищити доходи і як слід - одержати переваги перед конкурентами. DSL - рішення гарантують стабільне майбутнє, а відкрита інфраструктура забезпечує можливість подальшого розвитку мереж. Нове обладнання АDSL дозволяє на абонентській лінії додатково пропускати потік інформації зі швидкістю до 8 МБ убік абонента, що дозволяє одержувати будь-які широкосмугові послуги, у тому числі - й перегляд телепрограм.

Так, скажемо, для інтернет-провайдерів й операторів зв'язку модернізація існуючих мереж доступу означає спільне співіснування послуг передачі голосу й даних, зниження витрат, попри все те, що об'єднання послуг дозволяє впроваджувати усе більше нових послуг і рішень.

І Web-сервіси, і електронна пошта, і мережні ігри, і передача великих файлів відіграють важливу роль у розвитку Інтернет. Але не вони роблять погоду на ринку широкосмугових послуг, а різноманітні потокові сервіси. Це телефонія, теле- і радіомовлення, відеоконференції й медіапослуги на запит, які просто неможливо надавати без досить великої й гарантованої пропускної здатності.

Потенційний попит на такі послуги є як на споживчому ринку, так і на корпоративному. Навряд чи зараз можна з достатнім ступенем точності сказати, який з них стане локомотивом розвитку широкосмугових сервісів у нас. У Європі, наприклад, рік назад ці ринки були приблизно рівні й сукупний трафік у них становив по 150-200 Гбіт/с. Однак до 2006 р. прогнозується випереджальний ріст корпоративного трафіка приблизно у чотири рази, і в основному за рахунок широкосмугових послуг.

У розвинених країнах великі оператори, зробивши величезні інвестиції в будівництво й розвиток суперємних магістралей із пропускною здатністю в десятки гігабіт у секунду, тепер розмірковують перед питанням: як скоріше їх заповнити?

Наприклад, у Росії оператори теж запаслися магістральними ємностями, особливо постаралися відомчі зв'язківці, і, можливо, це не самий гірший варіант вкладення грошей. Могутніші мережі, подібно потужному автомобілю, одночасно є й більше надійними, і тоді в нашій країні, за умови погодженого проектування, можна буде покластися хоча б на магістральний зв'язок. Але, як підтвердить вам кожен автолюбитель, машина любить коли на ній їздять!

 



Питання: Які найближчі завдання й мети в цьому напрямку ставить Харківська філія ПАТ "Укртелеком"?

 

Відповідь: Найближча мета Харківської філії Укртелеком - створити на кожній з телефонних станцій концентратори доступу, які будуть з'єднані між собою волоконно-оптичною мережею передачі даних і зможуть передавати інформаційні потоки зі швидкістю до 1 Гб/сек. І на початок наступного року наші користувачі зможуть скористатися широкосмуговим доступом. Проект припускає організацію відеозв'язку з усіма обласними центрами, що дозволить підприємствам і фізичним особам, які мають відеотелефони, проводити відеоконференції зі своїми філіями. Це дуже зручно, і заощаджує час і транспортні витрати. У нас така практика проведення відеонарад уже є.

 



Питання: Чому беруть подвійну оплату за розмову по мобільному телефону й з того, кому дзвонять і з того, хто відповідає.

 

Друге питання. Як вирішується питання з опціонами? Чому людям не повинні повертати плату за опціони? Це не правильно, я вважаю.

Відповідь: Харківська філія ПАТ "Укртелеком" не має ліцензію й не надає послуг мобільного зв'язку, але відповідаючи на Ваше питання, повідомляю, що згідно внесених змін у статтю 12 Закону України "Про зв'язок", ще в 2003 році була скасована плата за всі вхідні телефонні дзвінки як з мобільних, так і стаціонарних телефонів. Розмова оплачує тільки абонент, який робить дзвінок.

У цей час тарифи на установку телефону встановлені державою, що значно нижче тих витрат, які несе підприємство по установці телефону. Ціль випуску опціонів "Укртелекому" - залучення коштів населення й підприємств на розвиток телекомунікаційних мереж, тобто гроші, отримані від продажу опціонів, ідуть винятково на придбання станційного встаткування й будівництво лінійних споруджень, що й дає можливість установити телефон покупцеві опціону, тобто Вам.

Опціон - це цінний папір яка надає право його власникові на одержання однієї з послуг "Укртелекому" без черги. Наприклад, позачергова установка телефону, позачергове перемикання телефону з аналогової на цифрову АТС, позачергове перемикання телефону включеного за спареною схемою на індивідуальний й т.п. Після одержання власником опціону послуги, передбаченої опціоном, сертифікат опціону погашається.

 



Питання: Я хотіла б довідатися, як можна провести додому виділену лінію для того, щоб була гарна швидкість в Інтернет. Спасибі.


Відповідь: Якщо Ви бажаєте мати доступ до мережі Інтернет по виділеній лінії Харківська філія ПАТ "Укртелеком" може запропонувати наступні варіанти:

 

    1. Інтернет і телефон по одній лінії (так звана технологія DSL). Ви можете придбати у нас устаткування для такого доступу до мережі Інтернет й оплачувати за послуги Інтернет у загальному рахунку за послуги електрозв'язку, які одержуєте щомісяця.
    2. Також можемо запропонувати звичайне підключення до цієї послуги за допомогою організації окремої лінії й спеціальної пари модемів, які підтримують швидкість передачі до 2 Мбіт/с.
Для одержання даної послуги Вам необхідно звернутися із заявою до відділу по наданню послуг Інтернет, що знаходиться за адресою - вул. Скрипника, буд.4, к.15 (район оперного театру), контактний телефон 706-0-706.

 



Питання: Як вирішується питання роботи існуючих заводських координатних телефонних станцій при заміні АТС 93/95 на цифрову АТС.


Відповідь: Ви говорите про відомчі заводські АТС, які не є власністю ПАТ "Укртелеком". Відповідно до діючого законодавства власник АТС сам приймає рішення про те, як йому підключитися до нового цифрового комутаційного вузлу "Укртелекому". Ми пропонуємо кілька варіантів:

 

    1. Це перемикання телефонів на сучасні цифрові АТС Харківської філії ПАТ "Укртелеком" за діючими тарифами.
    2. Пропонуємо провести модернізацію відомчої АТС шляхом заміни на сучасну цифрову із включенням до комутаційного вузлу "Укртелекому".
    3. Адаптувати існуючу АТС і включити по цифровому стику у вузол "Укртелекому".
Власник відомчої АТС сам вибирає оптимальну схему включення.

 



Питання: Інвалід 1 групи, ветеран ВВВ цікавиться: скільки буде коштувати телефон?


Відповідь: З питання стає зрозумілим, що Котляр І.Ю. має пільги інваліда загального захворювання 1-ї групи й ветерана Великої Вітчизняної війни.

Згідно ст.35 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні", інваліди загального захворювання 1 й 2 груп мають пільги на безкоштовну установку телефону. Якщо буде потреба виконання додаткових робіт з будівництва лінії зв'язку до приватного домоволодіння, пільги по їхній оплаті даним Законом не передбачені й оплачуються заявником.

Пільги по абонплаті для даної категорії заявників чинним законодавством не передбачені.

Пільги для ветеранів Великої Вітчизняної війни обумовлені Законом України "Про статус ветеранів війни, гарантії їхнього соціального захисту". Згідно даного Закону:

 

    - інваліди Великої Вітчизняної війни мають право на безкоштовну установку телефону й 50 % в оплаті за користування телефоном;
    - інші ветерани Великої Вітчизняної війни, у тому числі й учасники бойових дій мають пільгу в оплаті:
    - за установку телефону - 20% від тарифу,
    - додаткових робіт з будівництва лінії зв'язку до приватного домоволодіння - 50 %,
    - за користування телефоном - 50%.

 



Питання: Чому дуже погано працює довідкова 09?


Відповідь: Дійсно, у цей час виникли деякі складності в роботі інформаційно-довідкової служби "09". Пов'язано це з тим, що в Харкові активно проводяться роботи з цифровізації телефонної мережі - застарілі аналогові АТС заміняються на цифрові. Роботи ведуться досить швидко й активно - за короткий відрізок часу - трохи більше року, був замінений великий фрагмент застарілого обладнання. Природно, при цьому відбувається й заміна номерів телефонів абонентів, а це веде до автоматичного підвищення навантаження на службу "09" - багато абонентів намагаються довідатися через довідкову як про нові номери абонентів, так і про ті, які змінилися. Але все це - "труднощі перехідного періоду", які ми намагаємося вирішити - уже в цей час кількість персоналу інформаційно-довідкової служби "09" збільшилась, відбулась й модернізація устаткування довідкової, що дозволить поліпшити якість її роботи.

 

 



Питання: У мене після дуже сильного вітру став дуже погано працювати телевізор, за яким телефоном і як мені можна викликати майстра зовнішньої антени, який би відкоригував її й чи безкоштовна ця послуга? Це загальна антена, за яку я сплачую 7,20 щорічно, а телевізор у мене погано працює, і гроші ці йдуть "Укртелекому".


Відповідь: Харківська філія ПАТ "Укртелеком" не обслуговує антенно-кабельне господарство житлових будинків. Тому, по даному питанню можу порадити вам звернутися в ЖЕК за місцем проживання, де вам допоможуть у вирішенні даного питання.

 

 



Питання: Відомо, що Центр обслуговування викликів, що відкрився, буде надавати харків'янам нові послуги. Розкажіть про це докладніше.


Відповідь: Політика Харківської філії ПАТ "Укртелеком" спрямована на постійне задоволення постійно зростаючих потреб клієнтів у послугах зв'язку. І істотну допомогу в цьому може зробити Центр обслуговування викликів, основне завдання якого полягає в тому, щоб не просто надати клієнтам необхідну інформацію, а зробити це якісно й максимально швидко.

З 1 жовтня 2004 р. у Харкові відкрився Центр обслуговування викликів, завдяки якому абоненти цифрових і деяких аналогових АТС можуть скористатися новими якісними послугами й одержати інформацію, що цікавить. На сьогодні ЦОВ надає п'ять видів таких послуг. Найближчим часом їхній перелік істотно розшириться. Крім традиційних послуг інформаційно-довідкової служби, таких, наприклад, як прогноз погоди або точний час, по телефону можна буде почути гороскоп, анекдот дня, казку для малят, дані про курс валют, кіноафішу, новини й іншу корисну інформацію.

Так, довідково-інформаційна служба "09" буде, як і раніше, безкоштовно повідомляти клієнтові необхідні номери телефонів, але тільки за умов, що він повідомить прізвище й точну адресу абонентів, що цікавлять. До речі, номер довідково-інформаційної служби незабаром зміниться зі звичного для нас "09" на "109".

У тому випадку, якщо людина не може повідомити операторові всі необхідні дані, його при бажанні можуть переадресувати в комерційну довідково-інформаційну службу "119", працівники якої займуться ретельним пошуком потрібного номера, виходячи з неповних даних, наданих клієнтом. Тариф на таку послугу складе 1,06 грн. без податку на додану вартість.

Вартість послуг, які надаються з 1 жовтня, наступна:

 

    "120" == довідка про 3-х, 4-х значні номери служб (безкоштовно);
    "121" == служба точного часу (тариф за послугу 0,05 грн. без ПДВ);
    "122" == служба погоди (0,10 грн. без ПДВ);
    "1672" == казка по телефону (0,35 грн. без ПДВ);
    "1673" == гороскоп (0,35 грн. без ПДВ);
    "1675" == голоси природи, медитативна музика (0,35 грн. без ПДВ).

 



Питання: Я дзвоню від імені Сасиної Ганни Василівни, що проживає в селищі Куліничі, Харківського району. У неї прохання було, вона направила 2 листа на ім'я Татарчука, пройшло вже більше місяця, на жодне лист він відповіді не дав.


Відповідь: Так, таке звернення від громадянки Сасиної Ганни Василівни, яка написала листа до Харківської обласної громадської приймальні виборчого штабу кандидата в Президенти України В. Ф. Януковича, дійсно, було. На нього була дана письмова відповідь завідувачу Харківського обласного громадського виборчого штабу Анатолію Моченкову. Для переведення оплати за користування телефоном на оплату без нарахування міських телефонних розмов Галина Василівна повинна звернутися з відповідною заявою до абонвідділу Центра електрозв'язку №11 пров. Поштовий 2, пред'явивши при цьому оригінали й ксерокопії пільгового посвідчення інваліда 2 групи й паспорта.

 

 



Питання: Який порядок оплати за користування телефоном і у яких випадках телефон знімається при наявності боргу за надані послуги?


Відповідь: Відповідно до діючих Правил користування місцевим телефонним зв'язком оплата за надані в кредит послуги електрозв'язку вноситься абонентом в 10-ти денний строк після одержання рахунку на оплату, але не пізніше 20 числа місяця, наступного за розрахунковим періодом.

Якщо до 10 числа місяця, наступного за розрахунковим, рахунок на оплату не отриманий, то абонент може звернутися в будь-яке наше відділення «Телекомсервіс», довідатися про нараховану суму й тут же її оплатити.

У випадку затримки оплати за надані послуги, згідно укладеного договору, абонентові направляється попередження, у якому вказується про порядок і строки вимикання й зняття телефону за несплату наданих послуг.

Після зняття телефону, абонент не звільняється від сплати боргу, і у випадку відмови від погашення боргу, матеріали для стягнення направляються в суд.

Повторна установка колишнім абонентам проводиться на загальних підставах.

 

 



Питання: При оплаті за телефон ми користувалися пільгою. Родич, що мав пільгу, помер. У які строки потрібно зробити перереєстрацію телефону у випадку зміни його власника?


Відповідь: Перереєстрація телефону повинна бути зроблена в максимально короткий термін. Якщо абонент мав пільги, то всі доплати після його смерті, які компенсувалися державою, повинні бути повернуті в бюджет. У зв'язку із цим, підприємство зв'язку виставить доплату за весь період незаконного користування пільгою члену родини абонента, на якого буде переоформлятися телефон.

 

 



Питання: Я збираюся виїхати на тривалий час у відрядження. Що необхідно зробити, щоб не виникло проблем із заборгованістю й вимиканням телефону?


Відповідь: Їдучи з будинку на тривалий період, потурбуйтесь про те, щоб оплата за телефон вносилася вчасно, якщо такої можливості немає, то абонентну плату за телефон можна внести авансом. Щоб уникнути випадків міжміських розмов з Ваших телефонів, людьми, що доглядають за Вашими квартирами, звертайтеся в абонентні відділи для тимчасового обмеження виходу на міжміський зв'язок.

 

 



Питання: У мене син-інвалід 2-ї групи, йому була встановлена інвалідність пов'язана з катастрофою на ЧАЕС, я б хотіла встановити телефон у квартирі, які документи мені потрібно мати і як оформити пільгову установку?


Відповідь: При укладанні договору на послуги електрозв'язку перевіряється наявність у паспорті відмітки про реєстрацію постійного місця проживання за відповідною адресою, а при установці телефонів на дачах, у власних будинках, приватизованих квартирах, де заявник проживає без прописки, перевіряється також наявність документів про його право власності на це житло.
Якщо телефон установлюється на пільгових умовах, заявник зобов'язаний пред'явити документи, що підтверджують право на пільги, копія яких засвідчується працівником абонентської дільниці і зберігається у справі абонента.

 

 



Питання: Мені недавно прийшло повідомлення про те, що я повинна прийти в абонвідділ для підтвердження моєї пільги інваліда 1-ї групи, хоча телефон мені встановили всього рік назад. Навіщо і кому це потрібно?


Відповідь: Питання зрозуміле. На сьогоднішній день багато громадян свідомо або по не знанню незаконно користуються пільгами на оплату за послуги зв’язку або взагалі послугами зв’язку. Наприклад, у зв'язку з вибуттям, смертю, переїздом на нове місце проживання абонента, що мав пільги по оплаті за послуги зв'язку, і відсутністю даних про ці зміни, новим мешканцям або родичам рахунок продовжує виставлятися по пільговому тарифу. На вимогу контролюючих фінансових органів гроші, які виділялися з бюджету, повинні бути повернуті державі. При цьому страждають і «Укртелеком», і новий абонент, який повинен компенсувати ці витрати. Слід додати, що безпідставних викликів у нас практично не буває.

 

 



Питання: У мене дві квартири обидві приватизовані, в одній я прописаний і маю індивідуальний телефон, в іншій не прописаний, але там телефону немає. Мені сказали що без прописки «Укртелеком» не ставить телефон. Але в мене є кошти і я хочу терміново його встановити, чи є у вас підвищені тарифи за терміновість?


Відповідь: Заяви громадян, які проживають у власних будинках, на дачах, у приватизованих квартирах без реєстрації постійного місця (без прописки) також беруться на облік (окремий облік) і задовольняються також відповідно до Правил, але за умови відсутності незадоволених заяв громадян з реєстрацією постійного місця проживання, тобто із пропискою. Термінова установка телефону ні Правилами, ні Тарифами не передбачена. З появою технічної можливості установка телефону відразу дозволяється. Заявник запрошується для оплати послуги і оформлення договору. Телефон установлюється в узгоджений з абонентом строк, але не пізніше 1 місяця від дня оплати.

 

 



Питання: Я пенсіонер, ветеран праці, маю спарений телефон, але мій сусід на блокаторі постійно розмовляє по телефону, через що в мене практично немає можливості подзвонити, навіть іноді не можу викликати лікаря. Куди мені звернутися, щоб це нарешті припинилося?


Відповідь: Зверніться, будь ласка, в абонентський відділ за місцем вашого проживання, напишіть заяву на розблокування вашого телефону й укажіть причину, якщо на вашій АТС є технічна можливість установити вам неспарений номер, вам дадуть письмову відповідь, коли буде можливо це зробити. У будь-якому випадку протягом місяця ви одержите компетентну відповідь по вашій ситуації.

 

 



Питання: У якій послідовності задовольняються заяви на установку телефону?

Відповідь: Згідно Закону України "Про телекомунікації", стаття 64 у районах з недостатнім рівнем насиченості телекомунікаційними мережами заяви на установку телефонів задовольняються у наступній послідовності. Насамперед, телефони встановлюються в установах державної влади, органах місцевого самоврядування, у прокуратурі, міліції, СБУ, військових підрозділах, у дипломатичних і консульських представництвах іноземних держав. Природно, у першочергових - лікарні, пожежна охорона й інші життя забезпечуючи підрозділи. Якщо заяв на перераховані структури немає, телефони встановлюються громадянам, які мають право на пільги згідно діючому законодавству. Потім ідуть підприємства, установи і організації заявники, які пільгами не користуються.

 

 



Питання: З якого дня людин починається відлік "черговості"?


Відповідь: Від дня подачі заяви, а для осіб пільгової категорії - від дня надання документів, що підтверджують право на пільги. У кожному абонентському відділі є перелік громадян, які мають право на пільги.

 

 



Питання: А якщо людина купила опціони "Укртелекома", профінансувавши в такий спосіб розвиток телефонної мережі?


Відповідь: У цьому випадку телефон установлює позачергово.

 

 



Питання: При оплаті за телефон ми користувалися пільгою. Родич, що мав пільгу, переїхав на іншу квартиру. Чи повинні ми перереєструвати телефон й у який строк?


Відповідь: У ваших інтересах зробити це якнайшвидше. Якщо вибулий абонент користувався пільгою, то всі доплати після його переїзду або смерті, які проводилися державою, повинні бути повернуті в бюджет. Тому абонентові, на якого буде переоформлений телефон, виставлять рахунок з доплатою за весь період незаконного користування пільгою.

 

 



Питання: У мене спарений телефон. Чи можу я підключитися до Інтернету?


Відповідь: При користуванні одним зі спарених телефонів іншій відключається. Тому Правилами користування місцевим телефонним зв'язком (п.27) не дозволяється підключення до спарених телефонів абонентських устроїв інших типів. Нагадаємо також, що заборонено встановлювати не сертифіковані пристрої, зокрема, радіотелефони, які не пройшли реєстрацію в Держінспекції електрозв'язку за адресою: пров. Поштовий, 2.

 

 



Питання: Який порядок надання щорічних відпусток?


Відповідь: Щорічна відпустка надається, як правило, до закінчення відповідного робочого року згідно з графіком, який затверджується роботодавцем за погодженням з профспілковою організацією до 5 січня поточного року. Під час складання графіка враховують інтереси виробництва, особисті інтереси працівників і наявність фінансових можливостей. Дата початку відпустки має бути погоджена обома сторонами трудових правовідносин, але остаточну дату початку відпустки визначає власник, у зв'язку з чим на нього покладається обов'язок повідомити працівника про час початку відпустки не пізніше ніж за два тижні до встановленого графіком строку.

 

 



Питання: До якого числа буде здійснюватиметься виплата дивідендів акціонерам ПАТ "Укртелеком"?


Відповідь: Виплата дивідендів акціонерам ПАТ "Укртелеком" за результатами фінансово-господарської діяльності товариства у 2004 році буде проведена до 20.10.2005 року. Розмір дивідендів на одну акцію складає 0,0406005 грн.

 


Харкiвська філія ПАТ «Укртелеком»
Довідка за телефоном: 0-800-506-800
Поштова адреса: Україна, Харків-002, 61002, вул. Іванова, 7/9

Зворотний зв'язок